دسته‌بندی نشده

خواص آباژور سنگ نمک

خواص آباژور سنگ نمک برای کودکان

خواص آباژور سنگ نمک

 

خواص آباژور سنگ نمک

 

از آنجا که زندگی جوامع امروزی با سرعت به‌ سوی مدرنیته پیش می‌رود، بیشتر افراد به سکونت در فضاهای مدرن تمایل پیدا کرده‌اند. به‌طور مثال، احتمالاً شما از اینکه هنگام ورود به اتاق، چراغ‌ ها به‌ صورت خودکار فعال شوند، بسیار استقبال می‌کنید.

علاوه بر این، اگر دقت کنید انتخاب‌ های شما برای طراحی فضای زندگی، بیش از گذشته سمت‌ و سویی مینیمالیستی پیدا کرده‌اند و المان‌های قدیمی و سنتی کمتر از قبل در طراحی‌های داخلی استفاده می‌شود.

طراحی وسایل تزئینی سنتی، معمولاً از طبیعت الهام می‌گیرند. در نتیجه شما با به‌ کارگیری این وسایل و با استفاده از رنگ‌ هایی گرم و متنوع در طراحی فضاهای داخلی، به‌نوعی طبیعت را به زندگی خود وارد می‌کنید و به خانه یا محل کار نشاط و سر زندگی خاصی می‌بخشید.

همان‌طور که می‌دانید، نمک ماده‌ای معدنی از دل طبیعت است و آباژور های سنگ نمک یک طراحی خلاقانه برای دادن رنگ و لعاب بیشتر به فضاهای داخلی هستند. درواقع شما با قرار دادن بخشی از طبیعت، خانه خود را روشن نگه می‌دارید.

نور ملایم و غیرمستقیم آباژور های سنگ نمک که شباهت بسیاری به نور شمع دارد، آرامش دل‌نشینی به فضا می‌بخشند. شما با اضافه کردن این چراغ‌های طبیعی، طراحی خانه یا محل کار خود را از یکنواختی خارج می‌کنید، به آن گرما می‌بخشید و انرژی و زیبایی طبیعت را در اطراف خود احساس می‌کنید.

 

خواص آباژور سنگ نمک برای چشم ‌زخم

 

خواص آباژور سنگ نمک برای چشم ‌زخم

چشم‌ زخم یکی از باورها و اعتقادات قلبی بسیاری از افراد است. احتمالاً زیاد شنیده باشید که سنگ نمک برای چشم‌ زخم مفید است! فارغ از درستی یا نادرستی این باور، جالب است بدانید که بر اساس فرضیه «خود تأیید»، زمانی که شما باوری را در ذهن خود تأیید کنید و منتظر وقوع اتفاقی در رابطه با آن باشید، دیر یا زود آن اتفاق برای شما خواهد افتاد.

اگر به چشم‌ زخم اعتقاد دارید، حتماً به دنبال راه‌هایی برای مقابله با آن بوده‌اید. دراین‌بین، همیشه توصیه‌ها و روش‌هایی که از گذشته، نسل به نسل به شما منتقل شده است را به یاد دارید و معمولاً به آن عمل می‌کنید.

یکی از راه‌های پیشنهادی برای مقابله با چشم‌زخم، استفاده از سنگ نمک است. به المان‌هایی که برای جلوگیری از چشم‌زخم استفاده می‌شود، معمولاً تکه‌ای سنگ نمک اضافه می‌کنند و نمک یکی از اجزای طراحی این المان‌ها است.

 

خواص آباژور سنگ نمک برای پوست

 

همین ابتدا بگوییم که خواص آباژور های سنگ نمک برای پوست باورنکردنی است. باکتری‌ها عامل اصلی بسیاری از مشکلات پوستی هستند و یکی از رایج‌ترین این مشکلات، که همهٔ ما حداقل آن را در دوران نوجوانی تجربه کرده‌ایم، آکنه است.

آکنه در واقع از باکتری‌هایی به وجود می‌آید که در منافذ پوستی شما زندگی می‌کنند. این باکتری‌ها از روغن طبیعی پوست تغذیه می‌کنند و باعث ایجاد توده‌ای قرمز بر روی آن می‌شوند. نمک یکی از راه‌های مقابله با این نوع باکتری است که طی فرایند احیا و متعادل‌سازی، ظاهری تمیز، سالم و شفاف را برای پوست شما به ارمغان می‌آورد.

سؤال اینجاست که نمک چگونه باکتری‌های عامل ایجاد آکنه را از بین می‌برد؟ نمک که یک آنتی‌بیوتیک قوی و مؤثر در سم‌زدایی پوست است، از یون‌های منفی (مفید) بسیاری تشکیل شده است. با ورود این یون‌ها به درون باکتری‌ها، مقدار زیادی آب وارد آن‌ها می‌شود. به‌مرور زمان این باکتری‌ها مانند یک بالون بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوند تا زمانی که دچار فروپاشی بشوند و از بین بروند.

 

آیا آباژور سنگ نمک هم تأثیر مشابهی بر روی پوست می‌گذارد؟

اگر می‌خواهید از خواص نمک حداکثر بهره را ببرید، بهتر است از کرم نمک یا صابون آن استفاده کنید. باوجود این، چراغ نمک نیز به‌طور غیرمستقیم بر روی پوست شما تأثیر می‌گذارد.

برخی از مشکلات پوستی مانند اگزما، بر اثر گردوخاک و ذرات موجود در هوا پدید می‌آیند. آباژور سنگ نمک، برای این دسته از مشکلات پوستی بهترین درمان است. این آباژورها غبار موجود در محیط را پاک می‌کنند و وجود دو یا سه چراغ نمک، کل ذرات معلق در هوا را از بین می‌برد. درنهایت باوجود این آباژورها در محیط اطراف شما، از انواع اگزماهای پوستی در امان خواهید ماند.

وجود آباژور سنگ نمک در محل زندگی شما، به افزایش ذرات نمک خشک موجود در هوا کمک می‌کند، آن‌ها را به منافذ پوست شما می‌رساند و با خاصیت ضد باکتریایی و ضدویروسی نمک، نه‌تنها پوست شما در برابر بیماری‌های مختلف محافظت می‌شود، بلکه اثری همانند یک اسکراب و صابون نمک داشته و پوستی صاف و درخشان را برای شما به ارمغان می‌آورد.

آباژور سنگ نمک را حتماً در مکان‌هایی قرار دهید که بیشترین وقت را در آن می‌گذرانید. زمانی که به آباژور سنگ نمک نزدیک‌تر هستید، بیشتر در معرض یون‌های منفی مفید این لامپ قرار می‌گیرید، یون‌های بیشتری وارد منافذ پوستی شما خواهند شد و خاصیت ترمیم‌کنندگی آن را بیشتر احساس خواهید کرد.

 

خواص آباژور سنگ نمک در فنگ شویی

 

خواص آباژور سنگ نمک

 

آباژور سنگ نمک ارتباط بسیار نزدیکی با علم فنگ شویی دارد. اما فنگ شویی چیست و ارتباطش با آباژور سنگ نمک چه می‌تواند باشد؟ فنگ شویی علمی چینی و باستانی است که مسئله اصلی در آن، کنار گذاشتن وسایلی است که دیگر به کار نمی‌آیند و یا به هر دلیل، مزاحم زندگی شما هستند.

شما با فنگ شویی می‌توانید ذهن خود را پاک و سبک کنید. فنگ شویی پنج عنصر اساسی دارد: چوب، آتش، خاک، فلز و آب. طبق علم فنگ شویی، این پنج عنصر مهم برای جریان پیدا کردن انرژی‌های مثبت در خانه یا محل کار شما باید در دکوراسیون داخلی به کار روند.

آباژور سنگ نمک در بسیاری از قوانین فنگ شویی کاربرد دارند. برای مثال قانونی به نام مثلث فنگ شویی وجود دارد که طبق آن اتاق‌خواب، حمام و آشپزخانه از بیشترین انرژی ممکن برخوردارند. اتاق‌خواب اولین انتخاب برای قرار دادن آباژورهای سنگ نمک است. این آباژورها علاوه بر نور ملایم و آرامش‌بخش خود، می‌توانند در زیبایی طراحی اتاق‌خواب نیز نقشی کلیدی داشته باشند.

 

خواص آباژور سنگ نمک

 

در علمِ کهن فنگ شویی، به استفاده از عنصر آتش در خانه بسیار توصیه شده است و عنصر زایش از اهمیت بسیاری برخوردار است. اما آوردن آتش به فضای داخلی به این سادگی‌ها نیست و می‌تواند خطرات زیادی به همراه داشته باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود از رنگ‌های قرمز، نارنجی یا زرد در خانه استفاده شود، یعنی دقیقاً رنگ‌هایی که در چراغ‌های سنگ نمک به کار رفته است.

علاوه بر آتش، استفاده از چوب نیز در فنگ شویی اهمیت زیادی دارد. پایه‌های چوبی طبیعی به‌کاررفته در چراغ‌های سنگ نمک گالری زیماسالت، این بخش از مراحل فنگ شویی را نیز پاسخ می‌دهد. بنابراین با استفاده از این چراغ‌ها به‌آسانی دو عنصر آتش و چوب را از دل طبیعت به درون خانه خود می‌آورید.

 

خواص آباژور سنگ نمک برای تنفس

 

خواص آباژور سنگ نمک برای تنفس

 

اگر با اثرات آباژور سنگ نمک بر سلامتی آشنا شوید، به‌راحتی می‌توانید با فراهم کردن محیطی مناسب، سلامت عمومی بدن خود را بالا ببرید. آباژور سنگ نمک اثرات مثبتی بر سیستم تنفسی دارد و راهی بسیار مناسب و طبیعی برای کاهش اثرات آسم، آلرژی و مشکلات تنفسی است.

بسیاری از چیزهایی که در حال حاضر بخشی از زندگی روزمره شما هستند، یون‌های مثبت مضر تولید می‌کنند. کامپیوترها، میکروفون‌ها، تلفن‌های همراه، امواج وای‌فای، تلویزیون‌ها، موتورها، خطوط برق، چراغ‌های فلورسنت و دیگر ابزارهایی که با انرژی مغناطیسی سروکار دارند، به بدن شما استرس وارد می‌کنند.

 

اثرات فیزیولوژیکی آباژور سنگ نمک

 

اثرات فیزیولوژیکی آباژور سنگ نمک

 

تولید اسید، کاهش اکسیژن، تولید مواد سمی و کاهش متابولیسم

افزایش عفونت، درد و التهاب

احتمال تشدید بیماری‌های موجود

تولید هورمون کاتابولیک و ورود بدن به حالت تخریب

میدان مغناطیسی مثبت، عامل سرطان، افسردگی، ناهنجاری‌های کروموزومی، انواع التهاب و مشکلات یادگیری است. به همین دلیل، باید محیط اطراف خود را با وسایلی پر کنید که یون‌های منفی تولید می‌کنند؛ یکی از این وسایل چراغ‌های سنگ نمک هستند. این چراغ‌ها اثرات شگفت‌انگیزی بر محیط زندگی شما دارند، که مهم‌ترین آن‌ها تولید طبیعی یون‌های منفی مفید است. چراغ‌های سنگ نمک کیفیت هوا را بهبود می‌بخشند و به از بین بردن گردوغبار، دود سیگار و سایر مواد حساسیت‌زا کمک می‌کنند.

یون‌های آباژور های سنگ نمک، ارتعاشات مضر تولیدشده توسط دستگاه‌های الکتریکی را خنثی می‌کنند. بنابراین، هر فضایی حداقل به یکی از آن‌ها نیاز دارد. تابش‌های زیست‌محیطی منتشرشده توسط آباژور های سنگ نمک، تمامی محیط اطراف را در برمی‌گیرد و تأثیری مثبت بر سلامت عمومی شما دارد. میدان مغناطیسی منفی، اثرات مثبتی بر بدن دارد، به تنظیم pH بدن کمک می‌کند، تجمع سلولی منفی را کاهش می‌دهد و سموم تولیدشده از طریق متابولیسم بدن و رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد.

 

خواص آباژور سنگ نمک برای کودکان

 

خواص آباژور سنگ نمک برای کودکان

 

شما به‌ عنوان والدین فرزند دلبندتان، همواره در تلاش هستید تا بهترین شرایط ممکن را برای او فراهم کنید. در این مسیر یکی از روش‌هایی که شاید تاکنون کمتر از آن بهره برده باشید، استفاده از آباژور های سنگ نمک در اتاق کودک و به‌ویژه نوزاد شما است. سنگ نمک به چند طریق باعث ایجاد محیطی ایمن و مناسب برای کودکان می‌شود:

 

۱– ایجاد نوری طبیعی

خواص آباژور سنگ نمک

 

آباژور های سنگ نمک منبعی مناسب برای انتشار نور طبیعی هستند و با ایجاد آرامش و احساس سبکی در چشم‌ها کمک کنند. ایجاد یک محیط آرام برای کودکان از اولین وظایف هر پدر و مادری است و تأمین نور مناسب یکی از روش‌های ساده برای این کار است.

 

۲– تصفیه هوا

آباژور های سنگ نمک یک آنتی‌ باکتریال طبیعی هستند که می‌توانند هوا را تصفیه کنند. چراغ‌های سنگ نمک در هنگام روشن بودن (فعال بودن) یون‌های مضر هوا را جذب می‌کنند. بسیاری از آلوده‌ کننده‌ها و باکتری‌ های موجود در هوا نیز جذب آباژور های سنگ نمک می‌شوند.

افرادی که به‌طور مرتب از آباژور های سنگ نمک استفاده می‌کنند، گاه به رفع بوهای بد اتاق خود از این طریق اشاره کرده‌اند. دراین‌ بین از آنجاکه کودکان بیش از هر گروه سنی تحت تأثیر آلاینده‌های هوا هستند، آباژور های سنگ نمک می‌توانند تا حد خوبی به فراهم کردن محیطی مناسب برای کودک به شما کمک کنند.

 

۳– جلوگیری از حساسیت‌های پوستی

کودکان پوست ظریفی دارند و بافت‌های پوستی آن‌ها مستعد ابتلا به انواع حساسیت‌های پوستی است. تحقیقات نشان داده است آباژور های سنگ نمک می‌توانند از حساسیت‌های پوستی، ازجمله اگزما جلوگیری کنند. آباژور های سنگ نمک با کاهش رطوبت موجود در هوا، باعث ایجاد تعادل می‌شوند و به این ترتیب، میزان باکتری موجود در هوا کاهش پیدا می‌کند. همچنین یون‌ های منفی ساطع‌ شده از آباژور سنگ نمک می‌توانند در بهبود پوست‌های آسیب‌پذیر تأثیر مثبتی داشته باشند.

 

خواص آباژور سنگ نمک

 

۴– اصطلاح الگوی خواب

آباژور های سنگ نمک، نور بسیار دل‌چسبی دارند و ابزاری بسیار مناسب برای طراحی داخلی هر مکانی هستند. با گذاشتن چراغ‌های سنگ نمک در اتاق‌خواب کودکان و نوزادان، آن‌ها احساس آرامش و امنیت می‌کنند. ممکن است کودک شما از تاریکی اتاق خود در هنگام خواب هراس داشته باشد و این ترس ممکن است الگوی خواب او و حتی شما را با اختلال روبه‌رو کند.

علاوه بر این، آباژور های سنگ نمک با انتشار یون منفی مفید، خوابی عمیق‌تر و بهتر را برای کودک شما به ارمغان می‌آورند. چراغ‌های سنگ نمک ازجمله وسایل موردنیاز اتاق کودکان هستند. این آباژور ها نه‌ تنها باعث افزایش زیبایی اتاق کودک می‌شوند، بلکه فواید بسیاری برای آن‌ها خواهند داشت.

 

حرف پایانی

آباژور های سنگ نمک علاوه بر روشنایی و زیبایی محیط خانه و کار فواید بیشماری برای انرژی محیط و سلامت خودمان دارند. آباژور های سنگ نمک به مانند سیاره ای می درخشند و نور و انرژی مثبت رو برای ما به ارمغان می آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *