دنیای سنگ ها

سنگ آبسیدین لکه برفی

سنگ آبسیدین لکه برفی

سنگ آبسیدین لکه برفی چیست؟

معنی، نماد و کاربردهای این سنگ سیاه مرموز

یک سنگ دراماتیک با الگوی چشمگیر، سنگ آبسیدین لکه برفی به دلایل مختلفی یک جواهر محبوب است. لکه های برف روشن در برابر سیاهی عمیق ترکیبی جذاب است و واضح است که چرا بسیاری از مردم به سمت این سنگ سیاه کشیده می شوند. این سنگ اسرارآمیز نه تنها زیبا و دیدنی است، بلکه خواص جالبی نیز دارد.

 

سنگ آبسیدین لکه برفی

 

سنگ آبسیدین لکه برفی یک شیشه آتشفشانی طبیعی است که نام خود را از مواد معدنی سفید رنگ کوچک کریستوبالیت گرفته است.از این سنگ زیبا اغلب به صورت جواهرات و مهره های کوچک صیقل داده می شود و سپس به شکل دستبند و آویز در می آید. مانند سنگ آبسیدین سیاه، سنگ آبسیدین لکه برفی از گدازه‌های آتشفشانی و گازهایی که با سرعتی سریع سرد می‌شوند، تشکیل می‌شوند. چیزی که سنگ آبسیدین لکه برفی را متفاوت می‌کند این است که وقتی گدازه سرد می‌شود، ذرات کوچکی از مواد معدنی سفید در سنگ به دام می‌افتند و این همان چیزی است که الگوی لکه های برف پیچیده را تشکیل می‌دهد. سپس سنگ از رسوبات آن استخراج می شود و به جواهرات صاف و اشکالی که ما می شناسیم و دوست داریم صیقل داده می شود.

 

تاریخچه سنگ آبسیدین لکه برفی

سنگ آبسیدین لکه برفی

 

سنگ آبسیدین لکه برفی یک شیشه آتشفشانی طبیعی است که قرن هاست در اشکال مختلف جواهرات و هنر استفاده می شود. برخی از محققان معتقدند اولین بار در دوران نوسنگی، حدود 10000 سال قبل از میلاد مسیح کشف شد. در این زمان عمدتاً در شرق آسیا یافت می شد و به دلیل ظاهر منحصر به فردش توسط بسیاری از فرهنگ ها ارزش داشت.

در زمان های اخیر، سنگ آبسیدین لکه برفی به دلیل نادر بودن و نقش های جذابش در بین کلکسیونرها محبوب شده است. سنگ معمولاً سیاه یا خاکستری است اما می تواند رگه هایی از سفید نیز در سرتاسر آن داشته باشد. نام آن برگرفته از این «لکه های برف» خیره‌کننده است که در واقع خوشه‌هایی از شکل‌های کریستالی کوچک درون خود سنگ هستند.

 

موارد استفاده از سنگ آبسیدین لکه برفی

سنگ آبسیدین لکه برفی

سنگ آبسیدین لکه برفی یک سنگ طبیعی است که کاربردهای زیادی دارد. می توان از آن در تزئینات، جواهرات و خواص متافیزیکی آن استفاده کرد. این شیشه سیاه آتشفشانی با لکه های برف سفید فلدسپات در سراسر آن به جذب انرژی های منفی از محیط کمک می کند. سنگ های ابسیدین به دلیل توانایی خود در کمک به افراد در یادآوری زندگی های قبلی و کشف زوایای پنهان زندگی شناخته شده اند.

این نوع سنگ آبسیدین انرژی زمینی را تقویت می کند که آن را برای اهداف درمانی مانند محافظت، زمین انداختن، از بین بردن ترس، تعادل و مراقبه ایده آل می کند. اثرات آرام بخش آن را برای پوشیدن یا حمل همیشه به عنوان یک طلسم عالی می کند. علاوه بر این که هنگام استفاده در تزئینات یا جواهرات برای چشم آسان است.

خواص سنگ آبسیدین لکه برفی

سنگ آبسیدین لکه برفی، بدن، روح و هاله را تصفیه و زمین می کند. توجه را متمرکز و متمرکز می کند، که می تواند در محیط های پر هرج و مرج یا استرس زا واقعا مفید باشد. سیاهی سنگ آبسیدین و سفیدی لکه های برف نشان دهنده تعادل بین تاریکی و روشنایی است و این سنگ به عنوان ایجاد کننده تعادل بین دو طرف متضاد شناخته شده است. این سنگ نماد یین یانگ است و به شما کمک می کند جنبه روشن را ببینید و به شما یادآوری می کند که حتی اگر با روزهای سختی روبرو خواهید شد، همیشه نور در درون شما وجود خواهد داشت. از سنگ آبسیدین لکه برفی به عنوان کلیدی یاد می‌شود که دنیایی از دیدگاه‌های مختلف را باز می‌کند. بسیاری از مردم گزارش کرده اند که هنگام نگه داشتن سنگ، هاله ای آرام بخش دارند. این توانایی را دارد که انرژی منفی را از اتاق بیرون بکشد که سپس فضایی را برای وضوح ذهنی کامل و فرصتی برای دنیایی از امکان باقی می گذارد. سنگ آبسیدین لکه برف سنگی بسیار شفابخش است و خاصیت مغناطیسی قدرتمند آن احساساتی را که به پایین و سرکوب شده‌اند به سطح می‌آورد. هنگامی که این احساسات به وجود آمد، می توان با آنها روبرو شد و برای حل مسائل و زخم های پنهان کار کرد.

سنگ آبسیدین لکه برفی مربوط به کدام چاکراست؟

این سنگ چاکراهای ریشه و زمین و همچنین چاکرای چشم سوم را فعال می کند. هنگامی که چاکراهای ریشه و زمین فعال می شوند، انرژی منفی را از طریق بدن به زمین ارسال می کنند و همزمان انرژی مثبت را از طریق زمین به سمت بالا می کشند. این چاکراها با عشق به خود و آرامش درونی مرتبط هستند و ترکیبی از اینها برای متحد کردن بدن و ذهن مفید است. چاکرای چشم سوم بهره گیری از توانایی های روانی و باز کردن کانال های زندگی گذشته را آسان تر می کند.این به شما کمک می کند تا با وضوح و درک بیشتری به آینده نزدیک شوید.

 

آیا سنگ های آبسیدین لکه برفی کمیاب هستند؟

سنگ آبسیدین لکه برفی نادر و کمیاب است. زمانی ایجاد می شود که گدازه به سرعت سرد می شود و سنگی زیبا و بدون عیب را تشکیل می دهد. این نوع سنگ آبسیدین احساس انرژی می دهد و باعث می شود کلکسیونرها به شدت به دنبال آن باشند. سنگ های آبسیدین برای قرن ها مورد مطالعه قرار گرفته اند تا مجموعه توانایی های آنها را درک کنند. سنگ آبسیدین لکه برفی در سال‌های اخیر به دلیل خاصیت منحصربفرد و خاصیت آن محبوبیت خاصی پیدا کرده است.

سنگ آبسیدین لکه برفی به‌اندازه برخی دیگر از انواع سنگ یا کریستال ها رایج نیست، اما اگر بدانید کجا باید جستجو کنید، هنوز هم می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید – از فروشگاه‌های تخصصی سنگ اغلب میتوانید آنها را پیدا کنید  آنها ممکن است به دلیل کمیاب بودنشان بیشتر از قطعات معمولی قیمت داشته باشند، اما به لطف ویژگی های منحصر به فرد و جذابیت بصری خیره کننده، ارزش خرید را دارند.

دستبند های دستساز با سنگ آبسیدین لکه برفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *