دنیای سنگ ها

سنگ آمیتیست

سنگ آمیتیست – معنی و خواص سنگ آمیتیست

سنگ آمتیست یکی از محبوب ترین سنگ های قیمتی جهان هستند و هزاران سال است که مورد استفاده قرار می گیرند. خواص درمانی اعتقادی این سنگ نسبتاً چشمگیر است و به باورهای یونان باستان بازمی گردد. در واقع، کلمه “آمیتیست” از کلمه یونانی amethystos گرفته شده است که به معنای هوشیار است و به ایده حفظ یک ذهنیت محکم و هوشیار اشاره دارد. اگر عاشق سنگ های قیمتی بنفش هستید یا همیشه می خواستید در مورد آمتیست بیشتر بدانید، اکنون فرصت دارید. ما همه چیزهایی را که درباره این جواهر سلطنتی باید بدانیم، از معنای آمتیست گرفته تا خواص درمانی آن، گردآوری کرده ایم.

سنگ آمیتیست

آمیتیست ها بلورهای بلند و منشوری را در ژئودها یا سنگ های توخالی تشکیل می دهند. این ژئودها زمانی تشکیل می شوند که در سنگ های آتشفشانی حفره هایی وجود داشته باشد. با سرد شدن سنگ، آب اشباع شده از مواد معدنی، گازها و مواد آتشفشانی تقطیر و متبلور می شوند. هنگامی که این کریستال ها سخت می شوند، آمیتیست را تشکیل می دهند. اگرچه معمولاً بیشتر رنگ بنفش عمیق‌تری دارد، اما می‌تواند رنگ بنفش مایل به قرمز یا بنفش بسیار کم‌رنگی داشته باشد که به رنگ یاسی محو می‌شود. آمتیست طبیعی حداقل 2000 سال است که بعنوان اکسسوری استفاده می شود، در حالی که نسخه مصنوعی آن بسیار جدیدتر است و آنقدر رایج نیست. آمیتیست به عنوان عضوی از خانواده کوارتز که با رنگ بنفش مشخص می شود، سختی هفت در مقیاس موهس دارد. جواهرات سنگ آمیتیست بادوام هستند و این باعث می شود برای انواع جواهرات ایده آل باشند. اغلب سنگ آمیتیست را در گوشواره ها، آویزها، دستبندها و حلقه ها پیدا می کنید و حتی برای ایجاد سرآستین یا مهره های دستبند نیز برش داده می شود. به دلیل سختی و دوام سنگ، می توان آن را به اشکال مختلف برش داد و آن را همه کاره تر می کند. تکه‌های روکش دار، تخت‌خواب‌ها و کابوکون‌ها تنها تعدادی از برش‌های رایج‌تر هستند. در سریلانکا، سیبری، برزیل، اروگوئه، نامیبیا و خاور دور و همچنین ذخایر بزرگ در نامیبیا، استرالیا و آمریکا می‌توانید آمتیست طبیعی با کیفیت بالا را پیدا کنید. بزرگترین حافظه پنهان این جواهر در آمریکای جنوبی یافت می شود. وقتی نوبت به قیمت می رسد، ارزش سنگ آمتیست به عوامل مختلفی از جمله اندازه سنگ و عمق رنگ آن بستگی دارد.

انواع سنگ آمیتیست

سنگ آمیتیستسنگ آمیتیستسنگ آمیتیست 

آمیتیست در انواع مختلفی موجود است که هر کدام دارای رنگ بنفش منحصر به فرد تا رنگ های بنفش مایل به قرمز است. انواع این جواهر شامل سنگ آمتیست اسطوخودوس است که رنگ روشن تری دارد و همچنین سنگ آمتیست کانادایی. دومی شامل یک لایه قرمز درست در زیر سطح آن است که رنگ را زنده تر می کند. انواع دیگر آمتیست شامل آمترین، کوارتز کاکتوس و آمتیست وراکروز است.

معنی و نماد سنگ آمیتیست

سنگ آمیتیست

سنگ های آمتیست طبیعی به چاکراهای چشم سوم و تاج متصل می شوند. رنگ بنفش تا رنگ‌های بنفش مایل به قرمز یاقوت از دیرباز نماد صلح، پاک‌سازی و انرژی آرام‌بخش بوده است. کریستال ها نشان دهنده تطهیر و ارتباط با موجودات معنوی و الهی هستند. معنای آمیتیست به آرامش، درک، اعتماد و لطف متصل است. بسیاری از فرهنگ ها رنگ های معنوی را به این گوهر مرتبط کرده اند.

سنگ آمتیست کجا یافت می شود؟

سنگ آمیتیست در سراسر جهان یافت می شود و در بسیاری از مکان های بین المللی استخراج می شود. برخی از معادن سنگ آمیتیست عبارتند از برزیل، سریلانکا، اروگوئه و سیبری. همچنین می توانید ذخایر سنگ آمیتیست را در کانادا، فرانسه، میانمار، مراکش و جاهای دیگر بیابید.

خواص درمانی سنگ آمیتیست

خواص سنگ آمیتیست

اعتقاد بر این است که سنگ آمتیست دارای خواص درمانی است که از فرد در برابر انرژی های منفی محافظت می کند. برخی بر این باورند که خواص آرام‌بخش این سنگ باعث ایجاد رویاهای آرامش‌بخش می‌شود و باعث می‌شود که ما با خدا هماهنگ‌تر شویم. این سنگ همچنین وضوح و آرامش را برای ذهن بیدار به ارمغان می آورد، زیرا به جریان آزادانه ذهن در هر دو بعد ذهنی و متافیزیکی کمک می کند. در زمان های قدیم تصور می شد که آمتیست طبیعی می تواند بدن را از تمام سموم پاک کند. یونانیان باستان بر این باور بودند که سنگ از فرد پوشنده در برابر مستی محافظت می کند و آنها را قادر می سازد ذهنیت متعادلی داشته باشند. شراب را از جام هایی که سنگ آمتیست در آن وجود داشت می نوشیدند تا از اشتعال جلوگیری شود، و سنگ ها را روی بیمار می گذاشتند تا عفونت را از بین ببرند.

فواید سنگ آمتیست چیست؟

فراتر از خواص فیزیکی و فواید سنگ آمتیست، رنگ بنفش این سنگ یک آرام‌بخش طبیعی است. گفته می شود که خشم را از بین می برد، به مدیریت ترس و خشم کمک می کند و خشم و اضطراب را آرام می کند. از دیگر فواید اعتقادی سنگ آمتیست می توان به توانایی کاهش غم و اندوه و از بین بردن احساسات منفی اشاره کرد. رنگ این گوهر همچنین با فعال کردن آگاهی معنوی، استقبال از انرژی های شهودی و افزایش توانایی های روانی فرد مرتبط است.

سنگ آمیتیست – سنگ تولد دی و بهمن و اسفند


آمتیست سنگ تولد سنتی و مدرن برای ماه فوریه است. اعتقاد بر این است که این سنگ روابط را تقویت می کند و به صاحبش جرات بیشتری می دهد. همچنین سنگی است که شفافیت می آورد.

پر از عشق و بادهای سرد پایان زمستان، سنگ آمیتیست عشق، نور و آرامش را به ارمغان می آورد تا پوشنده را تا اولین آیین های بهار ببیند.

انرژی ملایم بنفش یک مسابقه رویایی برای طبیعت دی ماهی ها است. کسانی که دارای روحیه خلاق، همدلی عمیق و تمایل به اقامت معنوی هستند. قدرت شفابخش سنگ آمتیست به همه اینها و خیلی بیشتر کمک می کند. با این حال، گاهی اوقات بزرگترین نقطه قوت خود بزرگترین ضعف نیز هست. با سطح بالایی از همدلی، ماهی ها گاهی اوقات می توانند بیش از چیزی که باید بجوند گاز بگیرند و در این فرآیند خود را غمگین و فرسوده کنند. داشتن این سنگ گرانبها در کنارشان این اطمینان را می‌دهد که در حالی که قرض دادن یک گوش دلسوز خوب است، خود را در دام مشکلات دیگران گم نمی‌کنند، بلکه از نظر روحی به سفر خود پایبند می‌مانند.

دستبند های دستساز ساخته شده با سنگ آمیتیست برزیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *